Welcome Packi jako narzędzie marketingowe

autor wpisu
9 czerwca, 2020

Każdy lubi dostawać upominki. Pewnie każdy z nas lubi je też wręczać, sprawiając komuś przyjemność. Ale czy wiesz, że prezentami możesz również obdarowywać swoich Pacjentów? Z doświadczenia wiemy, iż zazwyczaj okazują się przyjemnym zaskoczeniem, które utwierdza Pacjenta w przekonaniu, że trafił w dobre miejsce. Co więcej, mogą one stać się narzędziem marketingowym!

 

Jak przygotować zestaw do welcome packu?

Z marketingowego punktu widzenia najważniejszy jest spójny, jednolity branding, czyli jednolita identyfikacja marki. Jej tworzenie należy rozpocząć od zamówienia torby z logotypem gabinetu, która będzie w stylistyce takiej samej jak materiały znajdujące się w jej środku. Oto kilka czynników, na jakie musisz zwrócić uwagę, tworząc koncept welcome packów:

  • zastanów się, ile konsultacji jest wykonywanych w Twoim gabinecie w ciągu miesiąca i zweryfikuj, jaki budżet możesz przeznaczyć na jeden zestaw;
  • zdecyduj, co będą zawierać Twoje welcome packi. Ważne jest, aby znalazły się tam nie tylko materiały związane ze stomatologią, ale także gadżety codziennego użytku;
  • starannie wybierz grafika, który będzie wykonywał dla Ciebie projekty, oraz współpracujące z Tobą firmy. Nawiązanie stałej współpracy zazwyczaj pozwala wynegocjować lepszą cenę oraz uzyskać odpowiednią jakość.

Co zamieścić w welcome packu?

Przejdźmy do konkretów – na początek wprowadź podział na akcesoria i materiały drukowane. Do akcesoriów zaliczamy torbę z logotypem gabinetu oraz gadżety znajdujące się w środku. Z naszego doświadczenia wiemy, że doskonale sprawdzają się… długopisy z logo, a także zasłonki na kamerę w laptopie czy pomadki. Nie kosztują one wiele, a są bardzo przydatne i chętnie używane przez Pacjentów, tym samym stając się reklamą dla Twojego gabinetu.

Drugą częścią są drukowane materiały. Mają one na celu przekazanie Pacjentowi informacji o tym, jak ważne jest, aby wykonać zabieg w odpowiednim czasie, oraz uświadomienie, do czego mogą prowadzić zaniedbania. W ten sposób można skutecznie zachęcić do podjęcia leczenia. Edukujcie Pacjentów, przestrzegajcie przed bagatelizowaniem problemów w jamie ustnej i podkreślajcie korzyści z wykonywanych zabiegów. Stwórzcie małą broszurę, w której opiszecie prostym językiem, co stanie się, jeśli w porę nie zostanie podjęte leczenie oraz jak po jego zakończeniu może zmienić się życie. Zadbajcie o estetykę i dodajcie zdjęcia z gabinetu. Warto welcome packi uzupełnić o ulotkę, która pomoże utwierdzić w przekonaniu, że Twoja klinika jest miejscem godnym zaufania. Wykorzystaj liczby, ponieważ pobudzają wyobraźnię. Przygotowanie nawet w formie małej infografiki informacji o latach doświadczenia, ilu wyleczyliście Pacjentów oraz orientacyjnego procenta zadowolonych Pacjentów sprawi, że Pacjenci będą mieli automatycznie większe zaufanie do Twojego gabinetu. Do welcome packu warto dodać również małą broszurę z opiniami zadowolonych Pacjentów, ponieważ jest to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na wybór gabinetu.

Kolejnym krokiem, jaki możesz wykonać, jest przygotowanie obszernych (np. 20-stronicowych) poradników dotyczących danej dziedziny stomatologii. Najlepiej, aby były zamieszczane do welcome packów przy wizycie dotyczącej danego rodzaju leczenia. Jeśli Pacjent odbywa np. konsultację ortodontyczną, to po wizycie powinien otrzymać poradnik o ortodoncji. Koniecznie muszą się w nim znaleźć informacje o zaletach, jakie daje leczenie, co należy wiedzieć o jego przebiegu oraz utwierdzać w przekonaniu, że Twój gabinet jest odpowiednim miejscem do podjęcia leczenia. Co bardzo istotne, wpływ na odbiór kliniki ma jakość materiałów użytych w welcome packu. Jeśli są estetyczne i widać po nich, że zostały przygotowane przez profesjonalistów, to możesz być pewien, że Pacjent będzie bardziej zdecydowany, aby podjąć leczenie w Twoim gabinecie.

Wskazówka: Do welcome packu warto dodać coś nieszablonowego, czego nikt nie spodziewałby się po gabinecie stomatologicznym. Jeśli jest coś, co wyróżnia Twój gabinet, warto zastanowić się, w jakiej formie możesz zamieścić taki gadżet lub materiał w welcome packu. Mogą to być zarówno aspekty medyczne (np. możliwość cyfrowego projektowania uśmiechu), jak i poza medyczne (np. gadżet związany z ekologią). Kreatywność mile widziana!

Welcome Pack a konwersje Pacjentów

Przede wszystkim welcome packi powinny zawierać materiały, którymi Pacjent może podzielić się ze swoimi znajomymi, a tym samym z Twoimi potencjalnymi nowymi Pacjentami. Pamiętaj, aby za pomocą gadżetów codziennego użytku, takich jak np. długopisy czy pomadki, budować swoją markę. W ten sposób Twój gabinet będzie systematycznie coraz bardziej rozpoznawalny w regionie oraz będzie wzbudzał większe zaufanie w społeczności.
Pamiętaj też o materiałach edukacyjnych. Odpowiednio przygotowany poradnik czy broszura z zaleceniami często są przekazywane znajomym, którzy dzięki nim dowiedzą się więcej o leczeniu stomatologicznym i Twoim gabinecie. Wszystkie te elementy mogą przyczynić się do zapisania się nowych Pacjentów na wizytę właśnie w Twojej klinice.

Wskazówka: Jeśli macie możliwość nagradzania Pacjentów, którzy trafiają do gabinetu z polecenia, koniecznie zamieszczajcie informacje o tym w welcome packu, np. w formie ulotki. Jeśli Pacjent jest zadowolony po pierwszej wizycie, to nie tylko chętniej przyjdzie na kolejną wizytę, ale także zachęci do niej kogoś znajomego.

Zastanawiasz się, jak stworzyć welcome pack? Pomożemy!

Przyznaj się, czy traktujesz welcome packi jako narzędzie do budowania wizerunku oraz forma działania marketingowego? A może w ogóle nie zwracasz na nie uwagi i sądzisz, że są zbyteczne? My uważamy, iż jest to niewielka inwestycja, która może przynieść duże korzyści. Masz pytania? Napisz do nas – www.marketize.pl/#kontakt lub zadzwoń pod numer 505 022 092,

PS Zostawcie też po sobie ślad w postaci polubienia na profilu na Facebooku www.facebook.com/marketizepl i śledźcie nas na Instagramie www.instagram.com/piotr_marketizepl.