Wartość dobrych relacji z Pacjentem
Podczas zarządzania gabinetem stomatologicznym zawsze należy dbać o dotychczasowych Pacjentów. Dlaczego to takie istotne? To właśnie oni będą umożliwiali Twojej placówce stabilne funkcjonowanie, a także zapewnią nowych Pacjentów – zachęcając do podjęcia leczenia choćby rodzinę czy znajomych. Korzyści płynące z takiego stanu rzeczy są niepodważalne, dlatego postaramy się je dokładniej opisać w dalszej części.
Zacznijmy od początku: napięte sytuacje
Błądzić rzeczą ludzką, dlatego też w trakcie zarządzania gabinetem mogą pojawić się pewne pomyłki wynikające z różnych powodów. Często będą one godziły w Pacjentów, np. tworząc konieczność przesunięcia lub nawet odwołania ich wizyt – jak nietrudno się domyślić, efektem będzie ich narastająca frustracja, którą będą chcieli wyładować w taki czy inny sposób. Przede wszystkim jednak skontaktuje się z recepcją, jasno okazując swoje niezadowolenie oraz domagając się naprawy błędu.
Teraz przejdźmy do rozwiązania problemu. Najlepszą do tego osobą będzie desygnowany przez Ciebie manager gabinetu, który porozmawia z Pacjentem oraz weźmie „na siebie” całą odpowiedzialność. Należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom leczonej osoby oraz zaproponować swego rodzaju zadośćuczynienie – naprawienie błędu i wykonanie dodatkowej usługi lub obniżenie ceny przyszłej wizyty wyraźnie zaznaczy Twoje zaangażowanie. Tym prostym sposobem pozornie beznadziejną sytuację można przemienić w atut. Pacjent powinien wówczas pozytywnie odebrać tego rodzaju posunięcie, a dzięki swojemu zadowoleniu opowie o tym swoim bliskim czy znajomym.
Sumiennie pielęgnuj swoje relacje z Pacjentami
Pacjenci, którzy doświadczą skutecznego i komfortowego leczenia stomatologicznego w Twoim gabinecie, zostaną z Tobą na lata. Dlatego też warto utrzymywać z nimi stały kontakt, choćby poprzez przypominanie im o regularnych wizytach kontrolnych dzięki wiadomościom SMS. Dzięki temu pokażesz swoje zaangażowanie oraz zapewnisz sobie lojalność Pacjenta, gdyż zbudowana zostanie wówczas nić zaufania. Zawsze staraj się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom leczonych osób – marketing szeptany to niezwykle skuteczna forma promowania swojego biznesu, a stomatologia nie jest tutaj wyjątkiem.
Zadbaj o wysoki standard obsługi Pacjenta
Dobre przeszkolenie recepcji lub Opiekunów znacznie zwiększy poziom obsługi Pacjentów. Znajomość technik marketingowych oraz negocjacyjnych ułatwi personelowi komunikację z „trudniejszymi” osobami i zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych problemów, które mogłyby zaszkodzić wizerunkowi Twojemu bądź Twojego gabinetu. Wspomniane szkolenie pracowników pod kątem obsługi należy pozostawić doświadczonemu ekspertowi, przeprowadzającemu analizę wyników np. recepcji i dobierającemu skuteczne rozwiązania.
Opiekun Pacjenta odciąży zespół i zadba o dobre relacje z Pacjentami
W utrzymaniu dobrych stosunków z Pacjentami znakomicie sprawdza się Opiekun – odpowiedzialny jest za koordynowanie procesu leczenia oraz kontakty z leczonymi osobami. Pozostaje do ich dyspozycji niemal przez cały czas, odpowiadając na pytania, rozwiewając wątpliwości czy służąc radą. Wspomniany Opiekun Pacjenta dba również o poprawne przeprowadzenie wszystkich procedur, co minimalizuje ryzyko pojawienia się niechcianych komplikacji oraz ułatwia komunikację.
Skontaktuj się z nami!
Jeśli szukasz zespołu ekspertów, który zajmie się stworzeniem kompleksowej strategii marketingowej, Marketize to świetny wybór! Skupiamy profesjonalistów wyróżniających się nieprzeciętnymi umiejętnościami oraz zaangażowaniem w wykonywaną pracę! Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 733 806 866 (Arek) lub +48 505 022 092 (Piotr), a także wypełniając formularz dostępny poniżej.