Dogłębna analiza oraz wstępne prace
Świetnie zdajemy sobie sprawę, że tylko na podstawie wszechstronnej i dogłębnej analizy możemy prawidłowo zaplanować całą strategię, która przyniesie oczekiwane efekty w postaci pozyskania większej ilości Pacjentów. Dlatego na początku rozpoznaliśmy sytuację wizerunkową oraz marketingową Klienta. W naszej analizie uwzględniliśmy między innymi funkcjonowanie strony internetowej, dokonywane działania w social mediach, a także skuteczność uruchomionych kampanii reklamowych i rozmieszczenie geolokalizacyjne gabinetu. Na tej podstawie przygotowaliśmy kompleksową strategię marketingową, obejmującą szereg elementów: od stworzenia nowej w pełni funkcjonalnej strony internetowej wyposażonej we wszystkie niezbędne narzędzia, poprzez zmiany w prowadzeniu social mediów w celu pozyskania oraz utrzymania oddanej i aktywnej społeczności Pacjentów, aż do uruchomienia skutecznych kampanii reklamowych w Facebook Ads oraz Google Ads odpowiadających na zapytania świadomych swoich potrzeb Pacjentów.
Po wstępnej analizie i przygotowaniu planu działań, zaakceptowanego przez Klienta, który nam w pełni zaufał, przystąpiliśmy do tworzenia nowej strony internetowej. Skupiliśmy się na zaprogramowaniu witryny w taki sposób, aby była wyposażona we wszystkie niezbędne narzędzia marketingowe, na podstawie których możemy między innymi zebrać dane o ruchu na stronie oraz przeanalizować wykonywane na niej działania przez użytkowników, co pomogło w kolejnych etapach prac zoptymalizować witrynę, by jej działanie było jak najbardziej efektywne. Dodatkowo postaraliśmy się, aby strona internetowa działała szybko według standardów wyszukiwarki Google, co ma niebagatelne znaczenie na pozycjonowanie organiczne w wyszukiwaniach. Wszystko to złożyło się na to, że przygotowaliśmy witrynę budującą ekspercki wizerunek kliniki stomatologicznej i lekarzy tam pracujących oraz skutecznie edukującej Pacjentów, którzy poszukują gabinetu stomatologicznego. W ten sposób możliwym stało się realne zwiększenie konwersji Pacjentów (więcej zapisanych Pacjentów na wizytę) po pozyskaniu ruchu na stronie.
Poniżej dane porównujące wzrost ruchu na stronie, rok do roku, przed i w trakcie prowadzonych przez nas działań marketingowych dla gabinetu Stomatologia Gliwa. Zanotowaliśmy wzrost wejść nowych użytkowników na stronę o ponad 300%.
Oczywiście witryna internetowa nie będzie spełniała swoich zadań bez odpowiednich treści, które będą nie tylko edukować Pacjentów, ale również subtelnie zachęcać ich do podjęcia decyzji o leczeniu w klinice stomatologicznej. W trakcie naszych wstępnych działań przygotowaliśmy rozbudowane artykuły, opisując w nich w przystępny sposób i z wykorzystaniem mechanizmów marketingowych wszelkie wyjątkowe rozwiązania stosowane w gabinecie, które wyróżniają go na tle konkurencyjnych gabinetów, takie jak sedację płytką czy niewidoczne nakładki Invisalign, tworząc tym samym w oczach Pacjenta wizerunek ośrodka dentystycznego, w którym chce się leczyć. Stworzenie obrazu nowoczesnej kliniki miało za zadanie utwierdzić Pacjenta w przekonaniu, że jest to miejsce w pełni bezpieczne, w którym leczenie przebiega bezboleśnie oraz zgodnie ze wszelkimi najwyższymi standardami, dzięki czemu znika lęk przed wizytą!
Ważne było dla nas również, aby teksty były napisane prostym językiem, dzięki czemu treści są zrozumiałe dla osób niebędących specjalistami. Z jednej strony pozwoliło to przedstawić pozytywny wizerunek osób pracujących w klinice, którzy są otwarci na potrzeby Pacjentów i pragną za wszelką cenę do nich dotrzeć. To właśnie przez stosowany w publikacjach język pokazaliśmy, że lekarze w gabinecie to empatyczne osoby, dzięki czemu stworzyliśmy przyjazny obraz ośrodka dentystycznego, w którym na wizytę przychodzi się z przyjemnością. Z drugiej strony tak przygotowane teksty spełniają funkcję edukacyjną, co było dla nas niezwykle istotne, ponieważ Pacjenci ze zdobytą w ten sposób wiedzą znacznie chętniej podejmują decyzję o leczeniu w klinice i są świadomi swoich potrzeb. W artykułach pokazaliśmy unikatowe rozwiązania stosowane w klinice takie jak leczenie kanałowe pod mikroskopem, dzięki czemu przedstawiliśmy technologie wpływające na komfort wykonywanych zabiegów, co, jak się wkrótce okazało, miało ogromne znaczenie na skuteczność pozyskiwania Pacjentów. Całość została uzupełniona tzw. Social Proof i przypadkami przed i po, które mają bardzo duży wpływ na pozyskiwanie Pacjentów.
W Marketize świetnie zdajemy sobie sprawę, że należy podkreślać wszystkie elementy, które mają szczególne znaczenie dla Pacjentów. Dlatego przygotowaliśmy również podstrony dotyczące różnych możliwości finansowania leczenia oraz udogodnień oferowanych dla Pacjentów z zagranicy. Wpłynęło to oczywiście na zwiększenie liczby konwersji Pacjentów po uprzednim pozyskaniu ruchu na stronie. Wszystkie nasze kroki w początkowej fazie prac sprawiły, że stworzyliśmy ekspercki wizerunek kliniki oraz wyraźnie wzrósł ruch na witrynie internetowej. W istocie to był dopiero początek naszych kompleksowych działań, które w kolejnych miesiącach pozwoliły osiągnąć jeszcze lepsze wyniki!
Kompleksowe działania marketingowe drogą do sukcesu
Po pracach przygotowawczych, które polegały na przygotowaniu funkcjonalnej strony internetowej, która w przystępny sposób przekazuje wszystkie niezbędne treści, a także dobrze pozycjonuje się w wyszukiwaniach organicznych Google’a, skupiliśmy się na dalszym budowaniu silnego wizerunku eksperckiego kliniki, która jest życzliwa Pacjentom. W tym celu wykorzystaliśmy media społecznościowe, gdzie zaczęliśmy zamieszczać materiały pokazujące gabinet stomatologiczny z zupełnie innej, przyjaznej wszystkim, perspektywy. Było to niezwykle ważne zadanie od samego początku naszych działań, ponieważ stomatologia ciągle nie cieszy się zbyt wysokim poziomem zaufania, a wielu osobom wizyta w klinice kojarzy się bardzo negatywnie. Jak się wkrótce okazało, postawione przed nami ciężkie zadanie wykonaliśmy znakomicie. Zbudowaliśmy aktywną społeczność skupioną wokół kliniki, która chętnie odpowiada na wszelkie udostępniane posty, pozostawiając polubienia oraz komentarze, ale również dzieląca się swoimi opiniami z przebiegu leczenia tym samym budując Social Proof gabinetu. Ma to ogromny wpływ na utwierdzenie się potencjalnych Pacjentów, że decyzja o wizycie w klinice jest słuszna. Dodatkowo stworzenie silnej społeczności spowodowało, iż zwiększyła się znacznie ilość pozyskiwanych nowych Pacjentów z polecenia osobistego.
Pomogliśmy również w przygotowaniu profesjonalnej sesji zdjęciowej. Odpowiednio przygotowane fotografie są niezwykle ważne na etapie decyzyjnym, ponieważ Pacjent może zobaczyć między innymi efekty leczenia w klinice, a tym samym jak może prezentować się jego uśmiech po zabiegach wykonanych w gabinecie. Jak pokazuje nasze ponad 10-letnie doświadczenie, ma to ogromne znaczenie na zwiększenie ilości konwersji. Z tego właśnie powodu stworzyliśmy stronę, na której zostały zebrane wszystkie zdjęcia ukazujące stan uzębienia przed leczeniem i po jego zakończeniu wraz z opisem wykonanych zabiegów. Sekcja ta cieszy się niezmiennie wysokim zainteresowaniem, a co najważniejsze spełnia swoją funkcję, czyli przekonuje Pacjentów, że decyzja o leczeniu w klinice jest słuszna.
Jednak wykonane podczas sesji zdjęcia to nie tylko ukazanie efektów po wykonanych zabiegach, ale również przedstawienie samej kliniki oraz lekarzy tam pracujących. Na zdjęciach zaprezentowany został uśmiechnięty zespół, dzięki czemu Pacjenci łatwiej mogą zidentyfikować się z dentystą, do którego się wybierają, a także poznać go od drugiej, nie stomatologicznej, strony. Dodatkowo wykorzystaliśmy fotografie do przedstawienia kliniki jako miejsca przytulnego i przyjaznego, które chętnie się odwiedza. Nasze działania przyniosły efekt w postaci większej konwersji Pacjentów oraz zbudowania jeszcze większej aktywnej społeczności. Pacjenci zaczęli się identyfikować z gabinetem jeszcze przed wizytą! Na zdjęciach zobaczyli osoby, którym zaufali opierając się na opiniach innych Pacjentów, treściach i postach zamieszczanych w Social Mediach.
To jednak dalej tylko część naszych kompleksowych działań, których celem było osiągnięcie oczekiwanych efektów w postaci wzrostu pozyskanych Pacjentów. W celu zwiększenia efektywności uruchomiliśmy kolejne narzędzie, czyli Facebook Ads. Pozwoliło ono nam na stworzenie intrygujących kampanii reklamowych, czego owocem była nie tylko wzmożona aktywność na stronie internetowej, a tym samym zwiększenie ilości pozyskanych Pacjentów, ale również na Facebooku. Ponadto w ten sposób ukazaliśmy wyjątkowość kliniki, która wyróżnia się na tle gabinetów w regionie, jak również w całej Polsce, dzięki czemu stworzyliśmy wizerunek prestiżowego ośrodka dentystycznego.
Przed przystąpieniem do uruchomienia kampanii reklamowych dokonaliśmy dogłębnej analizy, na podstawie której wiedzieliśmy, jakie działania przyniosą najlepsze efekty. Zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystaliśmy także przy wdrażaniu kolejnego narzędzia, czyli Google Ads, pozwalającego na stworzenie kampanii reklamowych będących niejako odpowiedzią na potrzeby świadomego swoich problemów Pacjenta. Efektem było zwiększenie ruchu na stronie internetowej, gdzie dostarczamy wartościowe treści, które nie tylko edukują, ale również w subtelny sposób przekonują, że decyzja o podjęciu leczenia w klinice jest słuszna.
Współcześnie większość użytkowników poszukuje informacji w internecie, korzystając z urządzeń mobilnych. Z tego powodu dołożyliśmy szczególnych starań, by przygotowana przez nas strona prawidłowo wyświetlała się na telefonie czy tablecie. Wyzwaniem w takiej sytuacji jest dopasowanie całego interfejsu do ograniczeń stawianych przez urządzenia mobilne w taki sposób, aby był jak najbardziej funkcjonalny i przejrzysty podczas korzystania. Zadanie to zrealizowaliśmy znakomicie, o czym świadczy znacznie większy ruch na stronie przy użyciu telefonów niż komputerów, co przekłada się również na wyższy wskaźnik pozyskanych w ten sposób Pacjentów.
Nasz autorski model marketingowy powstał na podstawie ponad 10-letniego doświadczenia w pracy z klinikami stomatologicznymi w Polsce i zagranicą. Opiera się on na kompleksowych działaniach, za skuteczność których odpowiadają nasi eksperci z różnych dziedzin marketingu. Dzięki temu skutecznie docieramy do Pacjentów, którzy chętnie podejmują decyzję o leczeniu w ośrodkach dentystycznych przez nas obsługiwanych. Ważne miejsce w naszym autorskim modelu marketingowym zajmuje strona internetowa wyposażona w niezbędne narzędzia oraz wypełniona wartościowymi treściami. Nasze działania prowadzą do pozyskania na nią ruchu, ponieważ to właśnie na niej Pacjent może zdobyć potrzebną wiedzę, a także zapoznać się z efektami leczenia w klinice. W ten sposób strona internetowa staje się ostatnim etapem przed zapisaniem się na wizytę, co możliwe jest do osiągnięcia wyłącznie przez zastosowanie wszystkich rozwiązań przez nas opracowanych. O ich skuteczności świadczą między innymi efekty uzyskane w pracy z kliniką Stomatologia Gliwa.
podsumowanie
– ruchu na stronie o 26%,
– współczynnika konwersji celu o 42%,
– pozyskania nowych użytkowników o 45%,
– konwersji Pacjentów aż o 80%!
Przedstawione statystyki wyraźnie pokazują, że podjęte przez nas działania były niezwykle efektywne. Nieustannie pracujemy nad wprowadzaniem kolejnych usprawnień, które, o czym jesteśmy przekonani, przyniosą jeszcze lepsze wyniki w najbliższych miesiącach. Jeżeli Ty również chcesz, aby o marketing Twojej kliniki stomatologicznej zadbali prawdziwi eksperci, koniecznie skontaktuj się z nami: https://www.marketize.pl/#kontakt. Chętnie podejmiemy się nowych wyzwań i pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Skontaktuj się z nami, wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić do nas pod numer +48 505 022 092 (Piotr) albo +48 733 806 866 (Arek). Umówimy się na rozmowę, porozmawiamy o Twoich potrzebach i oczekiwaniach, a następnie otrzymasz ofertę. Jeśli ją zaakceptujesz, rozpoczniemy pracę z Tobą w oparciu o wyłączność terytorialną! To znaczy, że jeśli rozpoczniemy współpracę z Tobą, to nie podejmiemy jej z Twoją konkurencją :)) Czekamy na Ciebie!
Zobacz prawdziwe opinie naszych klientów.










 




