MARKETIZE - Marketing stomatologiczny

PoradyJak prowadzić profil gabinetu stomatologicznego na Facebook?
facebook

Jak prowadzić profil gabinetu stomatologicznego na Facebook?

W prowadzeniu komunikacji gabinetu stomatologicznego w mediach społecznościowych najważniejsza jest… systematyczność i plan działania. Zacząć należy od małych kroków, czyli regularnego publikowania postów. Przez cały czas należy pamiętać o tym, by zamieszczać content, który jest interesujący dla Pacjenta. W efekcie można stopniowo zwiększać zasięg profilu, co będzie przekładało się na ilość interakcji (polubień, komentarzy, udostępnień).

Jak wiemy, początki są trudne. Pojawiają się pytania: co publikować? Czego nie publikować? Ile zamieszczać postów w tygodniu? Przydałyby się jakieś przykłady. I od tego właśnie macie nas 😉 

Podstawowe zasady tworzenia postów na profilu FB 

Tworząc posty na Facebooku, pamiętajcie, aby język był dostosowany do docelowej grupy odbiorców. Treści muszą być zatem napisane językiem, który jest w pełni zrozumiały dla Pacjenta (unikajcie używania trudnych technicznie sformułowań). Ponadto, aby posty z treściami były pozytywnie odbierane, należy zwrócić uwagę na kilka czynników:

  • warto uspójnić osobę i przyjąć jedną formę pisania. Najlepiej pisać teksty w trzeciej osobie, ponieważ jest to najkorzystniej odbierana forma w mediach społecznościowych. Nie rekomendujemy stosowania formalnych sformułowań np. ,,Państwo”, ponieważ tworzą one barierę między gabinetem a Pacjentem. 
  • zagadnienia powinny być wyjaśniane w bardzo prosty, zrozumiały sposób tak, aby każdy użytkownik mógł bez problemu zrozumieć, co jest w nich opisane i jakie korzyści wynikają dla Pacjenta z danej kwestii. 
  • w postach regularnie powinny pojawiać się informacje podkreślające unikatowe wartości gabinetu, które wyróżniają klinikę na tle konkurencji w regionie, jak np. nowoczesne znieczulenia (nie używamy zastrzyków) czy technologie (wykonamy pełną diagnostykę na miejscu – nie musisz biegać po mieście i szukać tomografii komputerowej). Powinny one podkreślać, co zyskuje Pacjent, gdy wybierze Wasz gabinet.
  • nie traktujemy Facebooka jak tablicy ogłoszeń. Unikamy publikowania postów, które są nieistotne z punktu widzenia Pacjenta. To nie jest miejsce na formalne przekazywanie informacji i mogą one pojawiać się tylko wyjątkowo. Pamiętajmy, że platforma Facebook to miejsce, w którym ,,odpoczywamy”. Tu nie ma przestrzeni na formalne zwracanie się z ogłoszeniami do użytkowników.  
  • zamieszczamy posty ,,luźne”, pokazujące drugie, ,,ludzkie” oblicze gabinetu. Dajmy poznać zespół z innej strony – może Pan Doktor gra w tenisa, a może w wolnej chwili biega, a z kolei Pani higienistka piecze niezwykłe torty? Warto pokazać trochę takiego contentu, aby zmniejszyć dystans, jaki dzieli lekarza i Pacjenta. Zwiększamy w ten sposób zaufanie Pacjenta do całego zespołu.  
  • zamieszczamy posty eksperckie, które pokazują, że zespół rozwija się, edukuje i inwestuje w nowoczesne technologie, w myśl ,,Zobacz Pacjencie, wyznaczamy trendy we współczesnej stomatologii, jesteśmy doświadczeni oraz zadbamy o zęby Twoje i Twojej rodziny”. W takich postach pokazujemy lekarzy podczas szkoleń lub nowe technologie użyte w kontekście leczenia stomatologicznego.

4 rodzaje postów, które warto zamieszczać na Fecebook

Publikowane posty dzielimy na 4 kategorie:

  • luźne posty – mają przedstawiać gabinet z nieco ,,luźniejszej” strony. Ich zadaniem jest ocieplenie wizerunku gabinetu oraz przełamywanie barier społecznych. Takie posty są z reguły bardzo pozytywnie odbierane przez Pacjentów. Są to np. zdjęcia uśmiechniętego zespołu podczas rozmowy lub lekarza z prezentem otrzymanym od zadowolonego Pacjenta czy wiadomości odnoszące się do obecnych wydarzeń (Walentynki, Dzień Matki).
  • posty eksperckie budujące wizerunek lekarza i gabinetu – są to między innymi zdjęcia ze szkoleń, w jakich uczestniczą lekarze, i wszystkie osiągnięcia gabinetu oraz zespołu jak np. zdobyte certyfikaty.
  • posty sprzedażowe – takie posty mają przypominać, czym zajmuje się gabinet i z jakich usług Pacjent może skorzystać. Warto przedstawić korzyści, które mogą zachęcić do zapisania się na wizytę, jak np. możliwość odbycia bezpłatnej konsultacji czy skorzystania z komputerowego znieczulenia podczas leczenia. W takich postach zamieszczamy również tzw. call to action, które może być kluczowe do wykonania kroku, jakim jest sięgnięcie po telefon oraz zapisanie się na wizytę tu i teraz.
  • posty z social proof – to rodzaj postów, który ma pokazywać gabinet w jak najlepszym świetle, aby utwierdzić potencjalnych Pacjentów w przekonaniu, że będzie on znakomitym miejscem do podjęcia leczenia. Najczęściej są to pozytywne opinie.

Macie pytania? Śmiało, skontaktujcie się z nami, a my postaramy się pomóc stworzyć strategię, która przyniesie Wam jak największe korzyści. 

Wszystkie prawa zastrzeżone