Nie zostawiaj swojej strony internetowej samej sobie!
Stworzenia własnej strony internetowej nie należy postrzegać jako kupno zwykłego towaru, lecz inwestycję w przyszłość. Epoka cyfryzacji sprawia, że to właśnie internet jest najlepszym narzędziem służącym pozyskiwaniu Pacjentów – stale obsługiwana i rozbudowywana witryna osiągnie z czasem daleki zasięg, zwiększając tym samym liczbę osób pragnących leczyć swoje zęby w Twoim gabinecie. Posłużmy się jednak prostą analogią: kupując samochód i chcąc, żeby jeździł, musimy regularnie go tankować. Podobnie jest ze stroną internetową. Wymaga ona pewnych działań, które umożliwią jej poprawne działanie i optymalne efekty. Co należy o tym wiedzieć? W dalszej części krótko opiszemy temat, skupiając się na najważniejszych kwestiach.
Pomiar ruchu na stronie to podstawa
Po stworzeniu spersonalizowanej strony internetowej kluczowe znaczenie ma pomiar ruchu, który będzie ona generowała. Nie jest to możliwe bez implementacji odpowiednich narzędzi, dokładnie rejestrujących liczbę wejść, czas spędzony na witrynie przez użytkowników czy dokonane konwersje. Można to zrobić za pomocą darmowych narzędzi (np. Google Analytics, Search Console), ściśle sprzężonych z naszą domeną. Zaznaczmy jednak, że uzyskanie rzetelnych statystyk wymaga pewnych umiejętności i wiedzy – w przypadku ich braku, warto zlecić to zadanie profesjonalnej firmie marketingowej.
SEO – warunek wysokiej pozycji w przeglądarkach
Budując wizerunek swojego gabinetu, bardzo ważne jest pozycjonowanie jego strony, czyli mowa tu o działaniach związanych z SEO. Ich celem jest optymalizacja witryny, która pozwoli jej na wyświetlanie się wysoko na liście wyszukań Google. Dzięki temu użytkownicy korzystający z wyszukiwarki będą mogli w łatwy sposób trafić na stronę internetową gabinetu stomatologicznego, a co za tym idzie zapisać się do niego na leczenie.
Rozbudowa treści na stronie internetowej
Jednorazowe zapełnienie strony internetowej wysokiej jakości artykułami na dłuższą metę będzie niestety niewystarczające. Warto regularnie zamieszczać nowe publikacje na witrynie lub rozbudowywać dotychczasowe, tworząc np. wpisy blogowe. Zwróci to uwagę Pacjentów regularnie odwiedzających stronę oraz wspomoże wspomniane wcześniej SEO – algorytmy są nieustannie aktualizowane i zmieniają swoje wytyczne, zwracają także uwagę na semantykę danego portalu. Do pisania skutecznych tekstów marketingowych dobrze będzie zaangażować profesjonalną agencję marketingową dysponującą doświadczonym copywriterem, który zajmie się optymalizacją treści.
Zdjęcia, filmy eksperckie i wideo opinie Pacjentów zwiększą wartość Twojej strony internetowej!
Poza tekstami strona internetowa powinna zawierać także inne elementy. Przede wszystkim chodzi tutaj o wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające Twój gabinet, pracujący w nim zespół czy stosowany sprzęt. Doskonale sprawdzają się także krótkie filmiki eksperckie, na których dentyści opowiadają o najczęściej wykonywanych rodzajach leczenia czy zabiegach, uwzględniając jednocześnie przynoszone przez nie korzyści. Kontynuując wątek filmików, na uwagę zasługują także wideo opinie z udziałem Pacjentów – to właśnie one w dużej mierze odpowiadają za budowę pozytywnego wizerunku placówki. Nie jest bowiem łatwo usiąść przed kamerą oraz opowiadać o swoim problemie z zębami, szczególnie kiedy poważnie obniżał on estetykę uśmiechu lub był po prostu wstydliwy.
Strona internetowa powinna być obsługiwana przez profesjonalistów
Jako właściciel gabinetu stomatologicznego nie musisz znać się na wszystkim ani zajmować się wszystkim – część obowiązków warto przekazać agencji marketingowej, która zajmie się kompleksowym administrowaniem Twoją stroną internetową. Wdrożenie szeroko zakrojonych działań pod kątem optymalizacji, pozycjonowania czy pozyskiwania nowych konwersji sprawi, że witryna osiągnie wysokie pozycje w przeglądarce, przynosząc jednocześnie wysokie zyski.
Co możesz teraz zrobić?
Jak widać, stworzenie własnej strony internetowej to jedynie połowa sukcesu. Jej efektywne działanie zależy od wielu istotnych czynników, którym należy poświęcić odpowiednią troskę. Zarządzając gabinetem stomatologicznym, warto podjąć współpracę z doświadczoną firmą marketingową o potwierdzonych referencjach. Marketize to zespół ekspertów stosujących sprawdzone rozwiązania, potwierdzone przez lata doświadczenia i ciężkiej pracy. Zapraszamy zatem do współpracy!