MARKETIZE - Marketing stomatologiczny

PoradyWartość dobrych relacji z Pacjentem
opiekun pacjenta

Wartość dobrych relacji z Pacjentem

Podczas zarządzania gabinetem stomatologicznym zawsze należy dbać o dotychczasowych Pacjentów. Głównie z tego powodu, że to właśnie oni umożliwią Twojej placówce stabilne funkcjonowanie, a także zapewnią nowych Pacjentów – informując o Twoim gabinecie swoją rodzinę i/lub znajomych. Korzyści płynące z takiego stanu rzeczy są niepodważalne, dlatego postaramy się je dokładniej opisać w dalszej części.

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

W trakcie zarządzania gabinetem mogą pojawić się pewne pomyłki wynikające z różnych powodów. Często będą one godziły w Pacjentów, np. tworząc konieczność przesunięcia lub nawet odwołania ich wizyty. Jak nietrudno się domyślić, efektem będzie ich narastająca frustracja. Przede wszystkim skontaktują się oni z recepcją, jasno okazując swoje niezadowolenie oraz domagając się naprawy błędu.

Jak można zadziałać w takiej sytuacji? Najlepszą opcją będzie próba podjęcia kontaktu z klientem. Zadanie to najlepiej jest powierzyć managerowi gabinetu, który porozmawia z Pacjentem o jego odczuciach, a także spróbuje wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom lub zaproponuje swoje własne. Ważne jest bowiem, aby zaproponować swego rodzaju zadośćuczynienie – naprawienie błędu i wykonanie dodatkowej usługi lub obniżenie ceny przyszłej wizyty. Będzie to wyraźne zaznaczenie Twojego zaangażowania. Tym prostym sposobem pozornie beznadziejną sytuację można zamienić w atut. Pacjent powinien wówczas pozytywnie odebrać tego rodzaju posunięcie, a dzięki swojemu zadowoleniu opowie o tym swoim bliskim czy znajomym.

Relacje z Pacjentami – stale o nie dbaj!

Pacjenci, którzy doświadczą skutecznego, bezpiecznego i bezbolesnego leczenia stomatologicznego w gabinecie, zostaną z Tobą na lata. Dlatego też warto utrzymywać z nimi stały kontakt, choćby poprzez przypominanie im o regularnych wizytach kontrolnych dzięki wiadomościom SMS. Dzięki temu pokażesz swoje zaangażowanie oraz zapewnisz sobie lojalność Pacjenta, gdyż zbudowana zostanie wówczas nić zaufania. Zawsze staraj się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom leczonych osób – marketing szeptany to niezwykle skuteczna forma promowania swojego biznesu, a stomatologia nie jest tutaj wyjątkiem.

Zadbaj o wysoki standard obsługi Pacjenta

Dobre przeszkolenie recepcji, a także Opiekuna Pacjenta znacznie zwiększy poziom obsługi Pacjentów. Znajomość technik marketingowych oraz negocjacyjnych ułatwi personelowi komunikację z osobami o zwiększonych wymaganiach i zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych problemów, które mogłyby zaszkodzić wizerunkowi Twojemu jako lekarzowi bądź całego gabinetu. Wspomniane szkolenie pracowników pod kątem obsługi należy pozostawić doświadczonemu ekspertowi, który potrafi dobrać skuteczne rozwiązania na podstawie swoich obserwacji i zebranych wyników analiz. W tym miejscu mowa między innymi o sprawdzeniu standardów na jakich działa recepcja będąca pierwsza linią w kontakcie z Pacjentem.  

Opiekun Pacjenta – poznaj jego rolę

W utrzymaniu dobrych stosunków z Pacjentami znakomicie sprawdza się ich Opiekun, który odpowiada za koordynowanie procesu leczenia oraz kontakty z =osobami zapisanymi na wizyty. Opiekun pozostaje do ich dyspozycji przez cały czas trwania leczenia, odpowiadając na pytania, rozwiewając wątpliwości czy służąc radą.

Co możesz teraz zrobić?

Jeśli szukasz zespołu ekspertów, który zajmie się stworzeniem kompleksowej strategii marketingowej, Marketize to świetny wybór! Skupiamy profesjonalistów wyróżniających się nieprzeciętnymi umiejętnościami oraz zaangażowaniem w wykonywaną pracę! Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc lub wypełniając formularz. 

Wszystkie prawa zastrzeżone