KOMPLEKSOWE DZIAŁANIA MARKETINGOWE DROGĄ DO SUKCESU
Gwarantem sukcesu jest stworzenie przejrzystej oraz estetycznej strony internetowej, skuteczne kampanie informacyjne przeprowadzane za pomocą różnych platform, a także umiejętne kreowanie wizerunku gabinetu i pracujących w nim ekspertów. Te trzy rzeczy sprawią, że profil leczonych osób ulegnie zmianie, Ty zaś zyskasz idealnych Pacjentów, z którymi chcesz pracować!
Wszystkie działania poprzedziliśmy gruntowną analizą wizerunku klienta oraz jego sytuacji marketingowej. Wyciągając odpowiednie wnioski, przeszliśmy do stworzenia nowej internetowej, będącej podstawą dalszych przedsięwzięć. Witryna została zaprogramowana od podstaw, a skupiliśmy się przede wszystkim na wysokiej estetyce i przejrzystości, wartości edukacyjnej dla leczonych osób i jej zdolności do kreowania wizerunku lekarzy lub samego gabinetu.
Strona została ściśle dopasowana do wytycznych stosowanych przez przeglądarki internetowe, aby możliwa była maksymalizacja konwersji wynikająca ze zwiększonego ruchu. Tak przyjęta strategia działania zapewnia optymalne efekty, potwierdzone twardymi danymi analitycznymi.
WZROST LICZBY UŻYTKOWNIKÓW O 284%
Przed ostatecznym zaprogramowaniem docelowej strony stworzyliśmy serię merytorycznych treści. Ich zadaniem jest przekazywanie Pacjentowi rzetelnej i jednocześnie przystępnej wiedzy na temat różnych dziedzin stomatologii oraz kreowanie wizerunku ekspertów gabinetu. Czynniki te z kolei mają na celu zachęcenie danej osoby do podjęcia leczenia dentystycznego, a także nawiązanie nici zaufania na linii stomatolog-pacjent.
Do najważniejszych tematów poruszanych w treściach można zaliczyć klarowne zaznaczenie unikatowych aspektów gabinetu, które wyróżniają gabinet na tle konkurencji oraz zachęcają Pacjentów do umówienia wizyty. Przykład stanowi obecność zaawansowanej aparatury diagnostycznej czy nowoczesnych narzędzi, takich jak mikroskop stomatologiczny. Rozwiązania są sprawdzone i skonstruowane na bazie efektywnych modeli marketingowych, przynoszących zauważalne efekty.
Podczas tworzenia treści stosowany był prosty język, który miał jasno i bez zbędnych komplikacji pokazać Pacjentowi, jakie korzyści osiągnie z leczenia w opisywanym gabinecie. Musimy bowiem założyć, że odwiedzające stronę osoby dopiero poszukują wiedzy dotyczącej konkretnej usługi lub dziedziny. Przystępna terminologia znacznie ułatwia przyswojenie większej ilości informacji, zachęcając jednocześnie do zapoznania się z dostarczanym contentem. Istotne zagadnienie stanowi wyraźne zaznaczenie komfortu podczas zabiegów oraz uzmysłowienie leczonym osobom ich całkowitej bezbolesności, uzyskiwanej dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości znieczuleń lub metod walki ze stresem.
Stworzenie obrazu placówki przeprowadzającej bezbolesne leczenie to potężny atut, gdyż wiele osób odczuwa poważny lęk przed spotkaniami z dentystą. Warto uzmysłowić Pacjentowi, że to jego potrzeby oraz oczekiwania są stawiane na pierwszym miejscu, a po przeprowadzonym leczeniu uzyska wymarzony uśmiech. Dlatego też należy możliwie najzwięźlej przedstawić filozofię pracy gabinetu, wymieniając jednocześnie korzyści zyskiwane dzięki kompleksowemu podejściu. Wszystkie treści zostały zoptymalizowane pod kątem SEO, co znacznie wspomogło ruch organiczny strony. Szczególną zasługę ma tutaj specjalna sekcja poświęcona wpisom blogowym – stała rozbudowa strony o nowe teksty poprawia widoczność domeny, podnosząc jej wartość w postrzeganiu algorytmów przeglądarki.
Kampanie informacyjne
Stworzenie strony internetowej zapełnionej merytorycznymi treściami to dopiero pierwszy krok działań marketingowych. Po zaprogramowaniu witryny przeszliśmy do wdrożenia naszego autorskiego modelu marketingowego, polegającego na stworzeniu pozytywnego wizerunku ekspertów oraz mającego na celu pozyskać możliwie najwyższą liczbę Pacjentów. W dużej mierze oparliśmy dalsze czynności na wykorzystaniu mediów społecznościowych, a szczególnie Facebooka.
Zwiększenie żywotności facebookowego profilu wywołało wzrost aktywności Pacjentów, którzy udostępniając treści, zostawiając opinie oraz komentując posty (także w zamkniętych grupach) przyczynili się do poprawy rozpoznawalności placówki. Stopniowe zwiększenie ruchu na profilu społecznościowym tylko utwierdzało kolejne osoby, że podjęcie leczenia w R-Dent jest słusznym wyborem.
Zaznaczmy, że publikowane przez nas posty nie skupiały się jedynie na kreowaniu wizerunku ekspertów. Wiele z nich zawierało luźne treści, z przymrużeniem oka przedstawiające pracę gabinetu lub pasje bądź zainteresowania jego pracowników. Przypominamy, że jednym z głównych założeń nowoczesnego marketingu jest sprawienie, że Pacjent utożsamia się z zespołem, który będzie prowadził jego leczenie, potwierdzając jednocześnie słuszność swojego wyboru.
Skontaktuj się z nami!
Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz!
Działając w mediach społecznościowych, zamieszczaliśmy posty zaznajamiające z nowoczesnymi technologiami oraz urządzeniami obecnymi w gabinecie. Mikroskop stomatologiczny, wysokiej jakości znieczulenia lub prywatne laboratorium diagnostyczne były dla Pacjentów niezwykle ważnymi czynnikami, które jasno ukazały możliwości placówki oraz zachęciły do wykonania pierwszego kontaktu.
Wpływ na pozyskiwanie Pacjentów miała także lokalizacja. Umiejscowienie gabinetu w pobliżu Poznania oraz granicy z Niemcami zapewniło duże pole manewru, umożliwiające dotarcie do różnych grup społecznych, zarówno tych z mniejszych miejscowości, jak i większych miast.
Na podstawie sięgającego 10 lat doświadczenia wdrożyliśmy kampanie Google Ads. To właśnie one stanowią odpowiedź na potrzeby Pacjentów, którzy poszukując odpowiedniej placówki, borykali się z pewnymi wątpliwościami.
Aby zdywersyfikować działania marketingowe, zastosowaliśmy narzędzie Facebook Ads. Dzięki niemu stworzyliśmy wyróżniające się kampanie informacyjne, przyciągające uwagę Pacjentów i jasno podkreślające indywidualne oraz kompleksowe podejście lekarzy pracujących w gabinecie. Jaki był efekt? Powstanie zaangażowanej społeczności lojalnych Pacjentów, wzmagających ruch na profilu społecznościowym i stronie internetowej.
WYŻSZA KONWERSJA CELU O 56%
Prace programistyczne
Strona została przez nas zabezpieczona przed atakami, które mogłyby doprowadzić do jej destabilizacji oraz zakłócenia działania. Ponadto wprowadziliśmy poprawki do kodu źródłowego, sprawiające, że szybkość witryny znacznie wzrosła, a jej funkcjonalność nabrała nowego wymiaru. Ostatecznie strona zapewnia zainteresowanym leczeniem Pacjentom wyjątkowy komfort użytkowania i lepszą pozycję w rankingu wyszukiwarki internetowej.
Nie zapominajmy, że wraz ze stworzeniem strony zadbaliśmy o jej responsywność. Oznacza to, że witryna poprawnie wyświetla się na każdym urządzeniu: tradycyjnym monitorze, laptopie, telefonie czy tablecie. Wyjątkowe znaczenie mają tutaj wszelkiego rodzaju urządzenia mobilne, gdyż wyniki analizy zachowania użytkowników wskazały, że Pacjenci przeglądają stronę właśnie za pomocą tego rodzaju sprzętu. Pomiar ruchu prowadzony jest nieustannie, a zyskiwane dzięki niemu informacje dają możliwość stałej optymalizacji strony, aby mogła ona przynosić namacalne efekty w postaci jak największej ilości konwersji.
Zamieszczone na stronie treści są stale ulepszane oraz rozbudowywane. Regularne zamieszczanie nowych publikacji na blogu jest znakomicie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarki Google – przekłada się to na wzmocnienie siły domeny, która zaczyna wyświetlać się na coraz wyższych pozycjach, generując uwagę kolejnych Pacjentów.
Wizytówki gabinetu oraz profile branżowe
Czytelne wizytówki gabinetu, szczególnie te pojawiające się w wyszukiwarce Google, są podstawą przy pozyskiwaniu nowych Pacjentów i zbieraniu informacji na temat ich aktywności. Można rzec, że w bardzo wielu przypadkach stanowią „pierwsze starcie” danej osoby z gabinetem, a drobne detal pokroju aktualnych godzin otwarcia, przejrzystej mapki czy komunikaty o udogodnieniach wpływają na ostateczny odbiór placówki.
Największą wartością gabinetu są oczywiście pracujący w nim lekarze. Dlatego kolejnym aspektem naszej działalności było prowadzenie ich profili na popularnych portalach branżowych, takich jak ZnanyLekarz.pl czy ABC Zdrowie. Wielu Pacjentów zanim odwiedzi stronę internetową, przejdzie przez nie w pierwszej kolejności, toteż warto zawrzeć w nich jak najwięcej informacji dotyczących dentysty, łącznie z posiadanymi przez niego certyfikatami. Kluczowe znaczenie w tym przypadku mają opinie – weryfikacja ich autentyczności oraz bieżące udzielanie odpowiedzi daje świadectwo troski o potrzeby i oczekiwania Pacjentów.
Dobrej jakości zdjęcia na stronie
Dzisiejsze społeczeństwo bardzo ceni sobie wszelkiego rodzaju materiały audiowizualne. Stworzenie estetycznej i nowoczesnej strony internetowej nie mogłoby się obejść bez przeprowadzenia profesjonalnej sesji zdjęciowej, której efektem są wysokiej jakości fotografie przedstawiające gabinet, używany sprzęt czy personel. Bezpośrednio wpływa to na unikalność placówki, gdyż nie używamy zdjęć powszechnie dostępnych w internecie, zamiast tego stosując jedyne w swoim rodzaju obrazy, wyróżniając się na tle konkurencji.
Wspaniałe efekty przynosi stworzenie na stronie zakładki przedstawiającej efekty przed i po przeprowadzeniu leczenia. Stanowią one namacalny dowód skuteczności przeprowadzanych zabiegów oraz jasno pokazują Pacjentowi, na jakie rezultaty może liczyć. Poszczególne przypadki zamieściliśmy wraz z krótkimi opisami, aby przeglądający mieli niezbędne informacje, co dokładnie zostało zrobione.
Nie zapominajmy również o filmach eksperckich. To krótkie materiały, w których dentysta w prostych i przejrzystych słowach tłumaczy, na czym polega dany zabieg lub usługa. Tego rodzaju filmiki znakomicie zachęcają Pacjentów do podjęcia leczenia, gdyż nie muszą oni przekopywać się przez rozbudowane publikacje dostępne w internecie, aby zyskać pożądaną wiedzę. Realizacją nagrań zajęła się profesjonalna ekipa filmowa, dbająca o dopięcie wszystkich szczegółów.
Doświadczenie receptą na sukces
Wszystkie podjęte przez nas działania opierają się na autorskim modelu marketingowym, wypracowanym na przestrzeni 10 lat współpracy z gabinetami stomatologicznymi nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Nasza filozofia pracy polega na rzetelnej edukacji Pacjentów, co wpływa na jego świadomą decyzję o podjęciu kompleksowego leczenia dentystycznego. Główne miejsce w tej idei zajmuje strona internetowa zaopatrzona w wysokiej jakości treści oraz zdjęcia, monitorowana przez zaawansowane systemy analityczne. Ponieważ jest ona zaprojektowana według najwyższych standardów, pozwala na uzyskanie wyjątkowo wysokiej liczby konwersji, a jednocześnie – nieprzeciętnej ilości Pacjentów.
Podsumowanie
No dobrze, ale co wynikło z podjętych przez nas kroków? Na podstawie przeprowadzonych pomiarów ruchu na stronie oraz analizie aktywności użytkowników, doszliśmy do następujących konkluzji:
Efekt: Niemal 4-krotny wzrost liczby użytkowników!
Efekt: wzrost ruchu na stronie internetowej o 344%.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Rezultaty naszych działań mówią same za siebie. Jeżeli chciałbyś, żebyśmy pomogli również Twojemu gabinetowi, skontaktuj się z nami. Wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić do nas pod numer +48 505 022 092 (Piotr) albo +48 733 806 866 (Arek). Umówimy się na rozmowę, porozmawiamy o Twoich potrzebach i oczekiwaniach, a następnie otrzymasz ofertę. Jeśli ją zaakceptujesz, rozpoczniemy pracę z Tobą w oparciu o wyłączność terytorialną! To znaczy, że jeśli rozpoczniemy współpracę z Tobą, to nie podejmiemy jej z Twoją konkurencją :)) Czekamy na Ciebie!