Pozycjonowanie strony internetowej (SEO)
Prace nad stroną internetową Twojej kliniki są już na ukończeniu. Dokonujesz ostatnich szlifów. Dopracowujesz szczegóły tak, aby Pacjent, który dotarł na witrynę, chętnie podjął decyzję o leczeniu i odwiedził Twój gabinet. Uzyskane przez Ciebie efekty napawają Cię dumą, lecz po pewnym czasie z przykrością stwierdzasz, że ruch na stronie jest, delikatnie mówiąc, niezadowalający. Poszukując rozwiązań tego problemu, bez wątpienia natrafiłeś na tajemnicze trzy litery: SEO. Weźmy pod lupę to zagadnienie i sprawdźmy, jakie praktyki mogą zwiększyć widoczność Twojej strony w sieci.
Bądź wysoko, czyli parę słów o SEO
SEO, czyli search engine optimization, które w Polsce często nazywane jest po prostu pozycjonowaniem, to liczne działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej kliniki w sieci. Efektem skutecznej optymalizacji powinno być wysokie wyświetlenie się Twojej witryny w wyszukiwarce Google’a po wpisaniu konkretnego zapytania przez Pacjenta. W ten sposób znajdzie on nie tylko pomoc przy rozwiązywaniu swojego problemu, ale przede wszystkim natrafi na Twoją klinikę.
Jak jednak osiągnąć ten upragniony cel? Pozycjonowanie w głównej mierze opiera się na działaniach na stronie internetowej. Nie są one bynajmniej wyłącznie ograniczone do poprawek programistycznych. Jak się okazuje, niezwykle ważne są również treści umieszczone na witrynie, które powinny stać się niejako odpowiedzią na zapytania Pacjentów. Warto także pamiętać, że działania SEO często wykraczają poza samą stronę internetową, co oznacza między innymi pozyskiwanie linków z witryn zewnętrznych czy marketing szeptany. Można więc powiedzieć, że pozycjonowanie jest kompleksową strategią, której wprowadzenie w życie pozwala wyraźnie zwiększyć widoczność portalu w sieci.
Zadbaj o stronę internetową
Poprawki programistyczne są nieuniknione, jeżeli pragniesz, aby Twoja strona dobrze się pozycjonowała. Zwróć uwagę na czas ładowania witryny. W tym celu możesz zoptymalizować kod (pamiętaj o jego przejrzystości!), uruchomić wtyczki, a także odpowiednio zaplanować działanie strony. Jak się okazuje, czas ładowania strony niezwykle korzystnie wpływa na jej wyświetlanie się w wyszukiwaniach organicznych Google’a.
Łatwo jednak domyślisz się, że na tym nie koniec. Konieczne jest dostosowanie witryny internetowej do obecnie panujących standardów W3C (międzynarodowej organizacji zajmującej się ustalaniem standardów pisania i przesyłu stron). Pamiętaj, aby zainstalować kody Google Analytics oraz Search Console, które to narzędzia pomogą Ci w weryfikacji skuteczności działań. Ważne jest również, aby śledzić zmiany wprowadzane przez Google’a oraz szybkie na nie reagowanie. Okazać się może, że to co znakomicie działało jeszcze kilka miesięcy wcześniej, obecnie będzie powodem licznych kłopotów, a Twoja strona przepadnie w czeluściach internetu.
Zoptymalizuj wyświetlane na stronie multimedia
Nie umieszczaj na swojej stronie nieskompresowanych zdjęć! Oczywiście fotografie powinny być wysokiej jakości, lecz ich zbyt duża waga może negatywnie wpłynąć na czas ładowania strony. Ponadto przygotuj tzw. alt tag (wykorzystywane są również nazwy ,,atrybut alt” lub ,,opis alternatywny”). Mówiąc w uproszczeniu, jest to nic innego jak tekstowa alternatywa dla grafiki lub zdjęcia. Z jednej strony jest to ogromne udogodnienie dla osób niedowidzących korzystających z oprogramowania czytającego teksty, z drugiej – ma znaczenie dla pozycjonowania, bo właśnie na te teksty natrafiają roboty Google’a, które analizują je, wpływając tym samym na pozycjonowanie strony internetowej.
Odpowiednie treści drogą do sukcesu!
Będąc ekspertem w danej dziedzinie, trudno przejść obok pewnych uproszczeń. Niestety, tworząc treści na stronę internetową kliniki stomatologicznej, trzeba się z tym pogodzić. Pamiętaj, że artykuły skierowane są do osób, które niekoniecznie muszą wiedzieć, czym jest licówka. Z tego powodu powinieneś zadbać, aby w tekstach wszystko dokładnie wytłumaczyć i korzystać z prostego języka. Dlaczego to takie ważne w kontekście pozycjonowania? Otóż jednym z celów dobrze przygotowanych artykułów powinno być odpowiadanie na zapytania użytkowników wpisywanych w wyszukiwarce Google’a. Musisz więc niejako wejść w skórę swojego Pacjenta i zastanowić się, z jakimi dolegliwościami może się borykać. Warto również korzystać z takich narzędzi jak Senuto czy Google Search Console, które mogą znacznie pomóc przy tworzeniu tekstów na stronę.
Poświęć swój czas na właściwe przygotowanie artykułów, bo to właśnie dzięki temu w dużej mierze będziesz mógł poprawić pozycjonowanie swojej witryny i pozyskać zainteresowanie potencjalnych Pacjentów. Przede wszystkim zwróć uwagę, aby pisane przez Ciebie teksty w pełni wyczerpywały temat. Konkluzja może być lekko zaskakująca: im artykuł dłuższy, tym lepiej! Pamiętaj również, aby tekst nasycić słowami kluczowymi. Wszystko to sprawi, że Twoje starania zakończą się sukcesem!
Pomyśl o nagłówkach
Dobrze, aby Twoje teksty były podzielone na mniejsze części, które zaczynają się właśnie od nagłówków. Czytelnik będzie Ci wdzięczny! Znacznie przyjemniej się czyta artykuł nie będący ścianą tekstu. Warto jednak zadbać o to, aby nagłówki były prawidłowo przygotowane. Przede wszystkim powinny one być nasycone frazami kluczowymi, dzięki czemu Pacjent łatwiej znajdzie potrzebne informacje, co ma również niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania. Jednak to nie wszystko! Z perspektywy programistycznej masz do wyboru aż 6 rodzajów nagłówków, od H1 do H6 (cyfra wskazuje na ich miejsce w hierarchii). Zaskoczeniem nie będzie, że to właśnie H1 ma największe znaczenie dla pozycjonowania, dlatego w tekście powinno być zastosowane tylko raz! Dalej skorzystaj z nagłówków H2 i H3, których powinno być najwięcej w tekście. Staraj się raczej unikać zamieszczania nagłówków od H4 do H6. W ten sposób bez wątpienia zwiększysz swoje szanse w internecie!
Zwróć uwagę również na meta znaczniki. Najważniejszym z nich jest meta tytuł, który widoczny jest w wynikach wyszukiwania oraz w oknie przeglądarki. Oczywiście brzmienie tytułu powinno być interesujące dla Pacjenta, dzięki czemu zechce zajrzeć na Twoją stronę internetową. Dobrze przygotowany meta tytuł ma również ogromny wpływ na pozycjonowanie, ponieważ roboty Google’a przeanalizują go i ocenią pod kątem przydatności dla użytkownika. Warto więc poświęcić temu zagadnieniu swój czas, by zwiększyć swoje szanse.
Wyjdź poza swoją stronę internetową!
Bez wątpienia zależy Ci na zbudowaniu swojego silnego wizerunku eksperckiego. Uzyskać możesz to między innymi przez publikowanie dobrze przygotowanych, interesujących i wartościowych dla Pacjentów artykułów. Nie ograniczaj się jednak tylko do ich zamieszczania na stronie internetowej Twojej kliniki stomatologicznej. Przygotuj teksty, które będą publikowane na różnych witrynach. Z jednej strony w ten sposób dotrzesz do szerszego grona Twoich potencjalnych Pacjentów. Dzięki temu również zbudujesz lub wzmocnisz swój ekspercki wizerunek. Z drugiej strony w artykule takim powinien znajdować się link odsyłający do witryny Twojej kliniki. Jak się okazuje, jest to niezwykle ważne działanie SEO, które znacznie poprawia widoczność portalu w internecie. W ten sposób możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu!
Skorzystaj z pomocy
Widoczność strony internetowej jest jedną z najważniejszych dróg do osiągnięcia celu, jakim jest zapisanie się Pacjenta na wizytę w Twojej klinice. Nic więc dziwnego, że konieczne jest podjęcie szerokich działań SEO, które wymagają specjalistycznej wiedzy. Jeżeli masz jakiekolwiek pytań, śmiało – napisz do nas lub zadzwoń: www.marketize.pl/#kontakt.
PS Zostawcie też po sobie ślad w postaci polubienia na profilu na Facebooku www.facebook.com/marketizepl i śledźcie nas na Instagramie www.instagram.com/piotr_marketizepl