Pozyskiwanie opinii – podstawa przy budowie wizerunku
Pozyskanie rekomendacji dotyczących Twojego gabinetu jest jednym z podstawowych działań. Każda pozytywna opinia buduje wizerunek placówki i sprawia, że Pacjent chętniej podejmie leczenia stomatologicznego. Istnieją różne kanały, na których mogą znaleźć się realne recenzje leczonych osób, dlatego też w dalszej części omówimy najważniejsze z nich.
Wizytówka Google
Największą uwagę należy przywiązywać do wizytówki Google. Przed umówieniem wizyty to właśnie do niej zajrzy potencjalny Pacjent. Im więcej pozytywnych opinii, tym większa będzie ogólna ocena pojawiająca się po wpisaniu nazwy placówki w przeglądarkę. Jeśli będzie ona wystarczająco wysoka, wielu osobom będzie to wystarczyło i sięgną po telefon, aby zarezerwować konsultację.
Bardziej dociekliwi Pacjenci zapoznają się z opiniami opublikowanymi na wizytówce Google. Należy dbać, aby było na niej jak najmniej tych negatywnych – po pierwsze, to właśnie one będą ściągały najwięcej uwagi, po drugie też pogorszą ogólną ocenę gabinetu. Jedna zła opinia wymaga przynajmniej kilku pozytywnych, aby możliwe było przywrócenie dawnego ratingu.
Opinie w mediach społecznościowych
Media społecznościowe zastępują niektórym Pacjentom przeglądarkę internetową, a prym wiedzie tutaj Facebook. Dlatego też istotnym zagadnieniem jest uzupełniony oraz uporządkowany profil, który będzie zawierał jak największą liczbę pozytywnych opinii, co, podobnie jak w przypadku Google, zwiększy ogólną ocenę gabinetu.
Chociaż nie zawsze jest to oczywiste, liczba obserwujących i lubiących twój profil także ma znaczenie. Kiedy Pacjent odwiedzi jego stronę główną, będą to najwyraźniejsze informacje, które pierwsze wpadną mu w oko. Im więcej obserwujących, tym silniejszy będzie wizerunek placówki oraz jej rozpoznawalność – efektem z kolei będą nowe konwersje, generujące kolejne zyski.
Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w internecie?
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że odpowiedzi na negatywne opinie nie mogą mieć emocjonalnego wydźwięku. Kiedy chcemy na takową odpowiedzieć, warto wziąć kilka głębszych oddechów oraz zrobić sobie chwilę przerwy, aby podejść do sprawy na chłodno.
Na negatywne opinie zawsze należy odpowiedzieć. Bywa tak, że Pacjent odmiennie wyobrażał sobie rezultaty leczenia i pod wpływem emocji wyrazi swoje zdanie w nieprzychylny sposób. Należy wówczas odpowiedzieć na daną opinię, zapraszając leczoną osobę do kontaktu – ważne, aby zajęła się tym osoba decyzyjna, np. manager. Stworzy to okazję do wyjaśnienia całej sytuacji, co jest bardzo korzystne, gdyż wielu Pacjentów po odbytej rozmowie usuwa negatywne opinie.
Odpowiadając na opinię, w żadnym wypadku nie przywołujmy wrażliwych informacji z przebiegu leczenia. Tworzy to ryzyko naruszenia tajemnicy lekarskiej, a także zasugeruje Pacjentom, że jesteśmy niedyskretni. Jeżeli opinia Pacjenta jest niesprawiedliwa i rażąca, przed odpowiedzią warto również zasięgnąć rady prawnika, aby uniknąć komplikacji w przyszłości.
Jak pozyskiwać opinie?
Przechodzimy teraz do sedna sprawy. Jak pozyskać nowe opinie? Wszystkie sposoby wymagają pewnego zaangażowania personelu gabinetu, jednak nie są to pochłaniające czynności. Pierwsza metoda potrzebuje udziału rejestratorek – po zakończonym leczeniu mogą one poprosić bardziej przystępnych Pacjentów o zamieszczenie opinii na Google, kiedy opuszczą gabinet. Takie rozwiązanie nie gwarantuje jednak pożądanych efektów, dlatego można iść krok dalej i zaopatrzyć rejestrację w tablet. Rejestratorka będzie go udostępniała leczonej osobie, aby na miejscu zamieściła opinię w konkretnym miejscu.
Autorytet lekarza bardzo często zachęca Pacjentów do zamieszczenia opinii. Zaraz po zakończeniu zabiegów może on poprosić leczoną osobę o zamieszczenie rekomendacji (może do tego użyć też wspomnianego tabletu).
Skontaktuj się z nami!
Interesuje Cię skuteczny marketing stomatologiczny, który zwiększy liczbę Pacjentów i zbuduje pozytywny wizerunek Twojego gabinetu? Postaw na Marketize! Jesteśmy wyspecjalizowani w stomatologii oraz cechujemy się wieloletnim doświadczeniem. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 733 806 866 (Arek) lub +48 505 022 092 (Piotr), a także wypełniając formularz dostępny poniżej.