MARKETIZE - Marketing stomatologiczny

PoradyOpiekun Pacjenta – jaką rolę pełni w gabinecie?
opiekun pacjenta

Opiekun Pacjenta – jaką rolę pełni w gabinecie?

Powiedzmy sobie wprost, profesjonalna obsługa Pacjenta nie jest łatwym zadaniem, któremu sprosta każdy. Właściciele gabinetów stomatologicznych często sami są dentystami, a przeprowadzanie skutecznego leczenia pochłania większość ich czasu. Niestety taki stan rzeczy może negatywnie wpłynąć na jakość obsługi Pacjentów oraz wywoływać szum komunikacyjny, który z kolei stanowi nieraz zarzewie problemów. Istnieje jednak skuteczne rozwiązanie opisywanego kłopotu. Jest nim wdrożenie funkcji Opiekuna Pacjenta, o której opowiemy w tym artykule.

Kim jest Opiekun Pacjenta?

Opiekun Pacjenta jest koordynatorem całego procesu leczenia stomatologicznego – pośredniczy w kontaktach między dentystą a leczoną osobą, objaśnia jej wszystkie procedury, odpowiada na pytania oraz rozwiewa wątpliwości. Jest zatem osobą zajmującą się planowaniem terapii i usprawniającą jej przebieg.

Pierwsze spotkanie Pacjenta z Opiekunem Pacjenta następuje podczas konsultacji, podczas której przeprowadzana jest diagnostyka oraz ustalany indywidualny plan leczenia. Wspomniany Opiekun powinien od tego momentu utrzymywać z leczoną osobą stały kontakt mailowy oraz telefoniczny, będąc do jej dyspozycji.

Kto najlepiej sprawdzi się jako Opiekun Pacjenta?

Funkcję Opiekuna Pacjenta warto powierzyć osobie znającej procedury stomatologiczne – dzięki temu będzie ona wykazywała znacznie większą skuteczność. Dobrymi kandydatami są Twoi dotychczasowi pracownicy, np. rejestratorki medyczne czy asystentki stomatologiczne. Doświadczenie oraz aktualna wiedza na temat procesu leczenia lub zabiegów znacznie ułatwią ewentualne przeszkolenie, oszczędzając cenny czas i zapewniając wyjątkowe efekty. Potencjalny Opiekun Pacjenta powinien wyróżniać się empatią, łatwością w nawiązywaniu kontaktów, a także pogodnym nastawieniem.

Odpowiednio zaplanuj udział Opiekuna Pacjenta w procesie leczenia

Pamiętaj, aby po wprowadzeniu roli Opiekuna Pacjenta stworzyć odpowiedni schemat jego udziału w całym procesie obsługi Pacjenta. Przede wszystkim powinien on być obecny już podczas konsultacji oraz aktywnie w niej uczestniczyć – leczona osoba zauważy kompleksowe podejście, co znacznie zwiększy zaufanie pokładane w ekspertach. Zauważmy, że Opiekun przynosi Pacjentowi nie tylko czysto praktyczne korzyści, polepsza również jego samopoczucie psychiczne, gdyż uczestniczy w terapii na każdym jej etapie.

Jakie korzyści zyska Pacjent dzięki udziałowi Opiekuna?

  • większy komfort psychiczny – Pacjent odczuwa indywidualne traktowanie podczas leczenia, co zapewnia mu większy spokój;
  • sprawniejsza komunikacja – przepływ informacji pomiędzy lekarzem a Pacjentem jest znacznie płynniejszy, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko pojawienia się niejasności;
  • możliwość konsultacji najdrobniejszych szczegółów z ekspertem – Opiekun Pacjenta jest do pełnej dyspozycji leczonej osoby, toteż może ona zasięgnąć jego rady lub opinii w niemal każdej chwili;
  • nieograniczony dostęp do informacji związanych z wszystkimi procedurami – Pacjent ma pełen dostęp do dokumentacji medycznej oraz planu leczenia;
  • świadomość kosztów wymaganych do przeprowadzenia leczenia – Opiekun układa dokładny kosztorys leczenia, a Pacjent ma świadomość cen wszystkich czynności lub zabiegów;

Korzyści dla stomatologa

  • oszczędność czasu i mniej obowiązków – Opiekun przejmuje część zadań dentysty, który dzięki temu może poświęcić więcej czasu na leczenie innych Pacjentów;
  • lepsza komunikacja – ponieważ to Opiekun Pacjenta zajmuje się pośredniczeniem w kontaktach i uważnie zwraca uwagę na potrzeby czy oczekiwania leczonej osoby, ryzyko niedomówień lub nieścisłości jest mocno zredukowane;
  • asysta doświadczonego eksperta – dzięki znajomości oczekiwań Pacjenta, Opiekun może doradzić w pewnych kwestiach związanych z doborem rozwiązania problemu;

Skontaktuj się z nami

Opiekun Pacjenta to bardzo ważne stanowisko, które pomoże uzmysłowić Pacjentom prestiż Twojego gabinetu. Jeśli chciałbyś powołać taką funkcję i w swojej placówce, skontaktuj się z nami! Doradzimy Ci, jak sprawnie oraz skutecznie wdrożyć profesjonalnego Opiekuna, a jeżeli będziesz wyrażać taką wolę, zaplanujemy kompleksowe działania marketingowe. 

Wszystkie prawa zastrzeżone