Portfolio

Jak zdobyliśmy szczyty (konwersji Pacjentów) w Zakopanem

Jak zdobyliśmy szczyty (konwersji Pacjentów) w Zakopanem

 

W Marketize wdrażamy dla naszych Klientów kompleksowe działania oparte o nasz autorski model marketingowy, który stworzyliśmy, bazując na naszej pracy z licznymi klinikami stomatologicznymi w Polsce i za granicą, prowadzonej już od ponad dziesięciu lat. W tym modelu przykładamy dużą wagę do edukowania Pacjentów i prezentowania im unikalnych rozwiązań stosowanych przez Klienta, tym samym przekonując odbiorców do decyzji o podjęciu leczenia w tym właśnie gabinecie. W jaki sposób to wszystko robimy? Przedstawimy to na przykładzie Tatra-Med, gabinetu stomatologicznego działającego w Zakopanem.

Pierwszym krokiem w przypadku Tatra-Med była szczegółowa analiza marketingowej i wizerunkowej sytuacji klienta. W oparciu o nią sporządziliśmy plan obejmujący kompleksowe działania, by zwiększyć ruch na stronie oraz liczbę konwersji Pacjentów.

Podstawową kwestią było dla nas stworzenie nowej strony. Było dla nas oczywiste, że powinna być ona bogata w wartościowe treści, ale także atrakcyjna wizualnie, aby już pierwszy kontakt z nią zachęcał użytkownika, by pozostał na niej dłużej i bliżej się z nią zapoznał. Przyświecały nam wyraźnie określone cele: wartościowe treści edukujące Pacjenta, budowanie eksperckiego wizerunku gabinetu i pracującego w nim zespołu, narzędzia marketingowe wspierające zwiększenie konwersji Pacjentów oraz szybkie działanie strony.

Stworzenie nowej atrakcyjnej witryny

Co właściwie rozumiemy przez “wartościowe treści”? Otóż przygotowaliśmy wyczerpujące, szczegółowe opisy świadczonych w gabinecie usług i stosowanych w nim technologii. Stworzyliśmy też szereg artykułów odpowiadających na konkretne zapytania i potrzeby Pacjentów, które w przystępny i rzeczowy sposób poszerzają stomatologiczną wiedzę Czytelników, uświadamiając im jednocześnie wagę leczenia stomatologicznego i za pomocą języka korzyści nienachalnie zachęcając do podjęcia go w gabinecie należącym do naszego klienta. Wciąż poszerzamy pulę tych tekstów – ukazują się regularnie, a odbiorcy są już przyzwyczajeni do stałego napływu nowych treści, przedstawiających aktualną wiedzę medyczną.

Stomatologia wciąż jest dziedziną, która u wielu osób budzi niekorzystne skojarzenia, dlatego tworząc artykuły, dołożyliśmy starań, aby zmienić ten wizerunek w oczach odbiorców. W tym celu między innymi przedstawiliśmy unikalne rozwiązania i technologie stosowane w gabinecie – przede wszystkim te, które umożliwiają leczenie bez bólu, jak znieczulenie komputerowe Quicksleeper 5 i sedacja wziewna. Położyliśmy też nacisk na inne udogodnienia dla Pacjentów, takie jak własne centrum diagnostyczne czy mikroskop stomatologiczny zwiększający precyzję i skuteczność leczenia. Tym sposobem pokazaliśmy Czytelnikom inne oblicze stomatologii, nowoczesne, przyjazne Pacjentowi i pełne troski o jego komfort podczas leczenia.

Unikaty TatraMed

Ale dobra strona nie wystarczy, jeżeli nie będzie odwiedzana. Dlatego podjęliśmy działania, by zwiększyć jej widoczność w sieci. Artykuły napisaliśmy w taki sposób, aby nie tylko poszerzały wiedzę o zdrowiu jamy ustnej i stomatologicznych zabiegach, ale oprócz tego wspierały aktywnie działania pozycjonowania organicznego (SEO), aby zwiększyć skuteczność pozyskiwania ruchu na stronie. Poprawiliśmy też kod w taki sposób, aby usprawnić i przyśpieszyć jej działanie.

Zadbaliśmy także o to, by strona była responsywna, czyli dostosowywała się do ekranów o dowolnej rozdzielczości. Dzięki temu dobrze się ona prezentuje nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale również mobilnych. Obecnie użytkownicy najczęściej korzystają z internetu właśnie na telefonach komórkowych, dlatego optymalizacja strony pod urządzenia mobilne ma ogromne znaczenie, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Skontaktuj się z nami!

Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz!

    Uruchomienie nowej strony internetowej było dopiero początkiem szeroko zakrojonych zmian, jakie przeprowadziliśmy. Zajęliśmy się tworzeniem eksperckiego wizerunku Klienta, wykorzystując do tego celu między innymi media społecznościowe. Kluczowy był profil na Facebooku. Sukces na tym polu osiągnęliśmy zwłaszcza dzięki luźnym postom, które pomogły zmniejszyć dystans między lekarzami i ich Pacjentami. W ten sposób zwiększyliśmy popularność profilu i przyczyniliśmy się do powstania aktywnej społeczności jego odbiorców, pozostawiających polubienia, komentarze, udostępniających treści, a także polecających gabinet w grupach zamkniętych. Wychodząc z treściami i ich formą naprzeciw odbiorców, zwiększyliśmy ruch w mediach społecznościowych i poszerzyliśmy ich zasięg.

    Skuteczne kampanie reklamowe

    Dla skutecznego prowadzenia intrygujących dla Pacjentów kampanii reklamowych wykorzystaliśmy Google Ads i Facebook Ads. Dostosowaliśmy nasze kampanie w taki sposób, by odpowiadały na zapytania w Google, tym sposobem ściągając zainteresowanie Pacjentów, którzy znajdowali i wciąż znajdują u nas odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz wiedzę o konkretnych stomatologicznych zabiegach i procedurach, wraz z grafikami i zdjęciami. Nasze kampanie przełożyły się na zwiększenie ruchu na stronie oraz wskaźnika konwersji.

    Kolejną gałęzią naszej strategii stało się przygotowanie przejrzystych internetowych wizytówek gabinetu. Są one bardzo istotne z punktu widzenia Pacjentów, ponieważ dzięki nim w jednym miejscu zebrane są najistotniejsze informacje o funkcjonowaniu gabinetu. Dla wzmocnienia profesjonalnego wizerunku zespołu lekarskiego stworzyliśmy także profile na branżowych portalach (przede wszystkim ZnanyLekarz.pl). Stale zajmujemy się obsługą tych profili, monitorując i na bieżąco odpowiadając na pojawiające się opinie. Dzięki temu Pacjenci odczuwają zaangażowanie personelu i zyskują świadomość, że dba się o ich opinie i potrzeby.

    Profesjonalna sesja zdjęciowa

    Do sukcesu naszej strategii przyczyniła się też profesjonalna sesja zdjęciowa, którą zorganizowaliśmy. Dobrze przemyślane i wykonane, wyraziste zdjęcia gabinetu i personelu pozwalają Pacjentom lepiej zapoznać się z nimi i w ten wytworzyć pewnego rodzaju więź.

    Zdjęcia to medium, które wykorzystaliśmy w jeszcze inny sposób – tworząc na stronie zakładkę prezentującą efekty leczenia. To zbiór prawdziwych przypadków medycznych – każdy z nich przedstawiony jest w formie zdjęć i krótkiego opisu. To jeden z istotniejszych elementów, które przekonują Pacjentów do wizyty, ponieważ obrazy przemawiają mocniej niż słowa, a na tych przykładach mogą oni nie tylko dowiedzieć się, ale na własne oczy zobaczyć różnicę między sytuacją przed podjęciem leczenia i tą już po jego przeprowadzeniu.

     

    Rezultaty

    Jakie są efekty naszych kompleksowych, szeroko zakrojonych działań? Zmiany na korzyść są wyraźnie zauważalne i jak najbardziej wymierne, pozwólmy więc przemówić liczbom. A zatem od momentu wprowadzenia naszej strategii marketingowej:

    • ruch na stronie wzrósł o 15%
    • liczba nowych użytkowników wzrosła o 13%
    • współczynnik konwersji celu wzrósł aż o 186%
    • liczba pozyskanych Pacjentów wzrosła aż o 230%!

    Jak widać, przeprowadzone przez nas działania w tych wszystkich sferach przyniosły poprawę, przy czym w przypadku konwersji celu i pozyskiwania Pacjentów jest to poprawa wprost spektakularna.

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

    Rezultaty naszych działań mówią same za siebie. Jeżeli chciałbyś, żebyśmy pomogli również Twojemu gabinetowi, skontaktuj się z nami. Wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić do nas pod numer +48 505 022 092 (Piotr) albo +48 733 806 866 (Arek). Umówimy się na rozmowę, porozmawiamy o Twoich potrzebach i oczekiwaniach, a następnie otrzymasz ofertę. Jeśli ją zaakceptujesz, rozpoczniemy pracę z Tobą w oparciu o wyłączność terytorialną! To znaczy, że jeśli rozpoczniemy współpracę z Tobą, to nie podejmiemy jej z Twoją konkurencją :)) Czekamy na Ciebie!

    Wszystkie prawa zastrzeżone